בעניין הסרה מרשימת תפוצה לחצו כאן
החלק הראשון עוסק בשאלות ותשובות לבעל הקמפיין כלומר לכל מי שמעוניין לגייס כסף.
החלק השני עוסק בשאלות ותשובות לתורמים ולתומכים בקמפיין גיוס הכספים באתר גיוסים.
החלק השלישי הם שאלות כלליות.
חלק א׳ - מיועד עבור מי שמעוניין לגייס כסף או תרומות
שאלה: אני רוצה להעלות קמפיין לגיוס כסף. איך עושים? מה עושים?
תשובה: אתר גיוסים מהווה פלטפורמה לגיוס כספים. מי שכותב ומעלה את כל החומרים לאתר (הטקטסים, התמונות, הוידיאו) זה מנהל הקמפיין. כלומר את-ה מי שמנהל את הקמפיין. הממשק פשוט ונח. אם משהו מה לא הצלחתם, תוכלו להיעזר במדריך בקישור הזה - איך להעלות קמפיין לאתר גיוסים לקהילה
רגע לפני, אם אינכם יודעים ומכירים איך עובד מימון המונים, חובה שתצפו בסרטוני הדרכה ותעברו על המאמרים בקטגוריות מדריך גיוסים - רוצים או צריכים לגייס כסף? אתם חייבים להבין איך זה עובד. אחרת אין טעם להעלות את הקמפיין!
מסלולי גיוס ועמלות
1. האם העמלה לאתר גיוסים זהה בכל מסלולי הגיוס?
כן. העמלה לאתר גיוסים היא 5% בשלושת המסלולים: גמיש, הכל או כלום, מאצינ׳ג. (לא כולל העמלה המשולמת לחברת האשראי + מע״מ כחוק)
האם עולה כסף לפתוח קמפיין?
אין תשלום על פתיחת הקמפיין לחברת גיוסים. התשלום יהיה רק מתוך מה שגוייס בפועל. לגבי הסליקה, במידה ואין לכם חשבון סליקה שמותאם לאתר גיוסים, אנו נפנה אותכם לפתיחת חשבון סליקה. העלות היא כ400 שקלים ישירות לחברה הסולקת. התשלום לא קשור אלינו והינו חד פעמי.
2. כמה עמלה גובה חברת האשראי?
תלוי בהתאם למה שחברת האשראי תסגור מול בעל הקמפיין (כאמור אנחנו לא צד בעניין) זה יכול לנוע בין 1% ל1.5%
3. האם אפשר לעשות קמפיין שהתשלום יהיה דרך פייפאל?
כן. רק יש לקחת בחשבון שאין לנו אחריות או צד אם פייפאל יאשרו את הסליקה או אם תוך כדי הקמפיין פייפאל יחסום את אפשרות הסליקה. (כדאי גם לדעת שעמלת פייפאל יקרה יותר מעמלת חברות האשראי הישראליות).
4. האם הכסף שנאסף בקמפיין מגיע אליכם ואח״כ אליי?
לא. בכל מקרה גיוסים לא צד גביית הכסף מהתומכים. הכסף ייכנס ישירות לבעל הקמפיין באמצעות חברת הסליקה-אשראי שעושה את הסליקה.
5. מה הם ההבדלים המעשיים בין המסלולים לגיוס?
בקרוב יעלה מאמר מפורט על ההבדלים, יתרונות וחסרונות בין המסלולים: גמיש, הכל או כלום, מאצינ׳ג.
6. מתי בעל הקמפיין מקבל את הכסף שגייס?
כפי שכבר הוסבר לעיל. הכסף מועבר לבעל הקמפיין ישירות מחברת האשראי ולא נמצא תחת שליטת או אחריות אתר גיוסים. לרוב מדובר לאחר מחזור חיוב.
7. מהו גודל התמונות הרצוי להעלות לקמפיין?
כל תמונה בפרופורציה של 16x9
גודל מומלץ: 570x320
8. איך זה שיש פער בסכום שגוייס המופיע באתר גיוסים לבין חברת הסליקה?
כאמור, גיוסים היא רק פלטפורמה שמחברת בין הגורמים השונים. גיוסים אינה עושה את הסליקה ואת גביית התרומות באשראי. מי שעושה זאת זה חברות הסליקה (אישורית זהב, משולם, טרנזילה, פייפאל) ומשכך הנתון הכספי הנכון זה מה שמדווח ע״י חברות הסליקה.
בשונה מאתרים אחרים של גיוס המונים או מימון המונים, באתר גיוסים לקהילה דוגלים בשקיפות מלאה ובאמת לאמיתה ב100% ולכן לא ניתן בשום אופן ובשום מצב להזין תרומות או סכומי כסף באופן ידני ״שנתרמו״ או ״הועברו״ באיזה דרך לקמפיין, אלא רק מה שנתרם בפועל אונליין באמצעות כרטיס אשראי או חשבון פייפאל.
ההכנות לקמפיין
תוך כמה זמן מקבלים תשובה אם הקמפיין יעלה או לא?
תשובה עקרונית כן או לא אם הקמפיין מאושר עקרונית להעלות באתר גיוסים, יינתן לרוב תוך כמה שעות מרגע פתיחת הקמפיין. אם לא קיבלתם תשובה במייל, ניתן לשלוח אלינו מייל ולציין את שם הקמפיין.
התשובה המיידית תיהיה רק האופן כללי ועקרוני אם נושא ומטרת הקמפיין יכולים לעלות לאתר גיוסים. מעבר לכך יש עוד דברים שיצטרך בעל הקמפיין להסדיר עד לעלייה לאוויר.
פתחתי קמפיין מי רואה אותו עכשיו?
כל זמן שהקמפיין לא נבדק ואושר ע״י צוות גיוסים, רק מי שפתח את הקמפיין יכול לראות אותו והוא לא מפורסם עדיין לשאר הגולשים.
האם אדם פרטי יכול לפתוח קמפיין?
הקמפיין חייב לפעול תחת תושב ישראלי או גוף המוכר לרשיות המס. לדוגמא: חברה, עוסק מורשה, עוסק פטור או עמותה רשומה.
אם אתם צריכים עזרה בנושא הנ״ל פנו אלינו וננסה לעזור לכם במידת האפשר.
האם ניתן לשנות את הקמפיין אחרי שהוא כבר עלה ופורסם?
באופן עקרוני אחרי שהקמפיין עולה לאוויר ומפורסם לציבור אין אפשרות לערוך או לשנות אותו. יחד עם זאת במקרים מיוחדים פנו אלינו ונבדוק איך ניתן לסייע גם בהנ"ל.
פרסום, יחסי ציבור ושיווק הקמפיין
האם חייבים לעשות פרסום לקמפיין מימון המונים?
כן. חובה! בלי פרסום ויחסי ציבור אנשים לא ידעו על הקמפיין שלכם ולא יתמכו בו.
האם ניתן לפתוח קמפיין או לתרום לקמפיין בשבת?
לא. אתר גיוסים סגור בשבת ובחג. לא ניתן להעלות או לנהל קמפיין וכן לא ניתן לתרום לקמפיינים באתר גיוסים בשבתות ומועדי ישראל.
חלק ב׳ - מיועד עבור מי שמעוניין לתרום או שכבר תמך בקמפיין
לא קיבלתי קבלה על תרומה או תמיכה באתר מה עלי לעשות ומי אחראי על זה?
קבלה על תרומה או תמיכה באתר הינה באחריות בעל הקמפיין. אם לא קיבלתם קבלה על תרומה או רכישה, עליכם לפנות לבעל הקמפיין ולדרוש זאת ממנו. אין לאתר גיוסים כל קשר לגביית התרומה או קשר להנפקת הקבלות והם באחריות בעל הקמפיין או העמותה או החברה המבצעת את הקמפיין.
אין לנו דרך לסייע בזה היות ובעל הקמפיין או העמותה הם מנפיקים את הקבלות לתורמים.
האם האתר מאובטח?
תשובה: האתר מאובטח באמצעות פרוטוקול SSL.
בנוסף, התשלום באתר נעשה ע"י חברת קארדקום אשר הינה חברת סליקה מאושרת ומפוקחת ע"י חברות האשראי ועומדת בתקן אבטחה PCI DSS Level 1.
לאחר שתרמתי קיבלתי הודעת טקסט - מסרון SMS מחברת יופיי או משולם, מה זה אומר?
מעולה. זה אומר שהתרומה שלך התקבלה. דרך חברת סליקת אשראי בשם יופיי. וזה נעשה באמצעות העמותה שמנהלת את הקמפיין.
לפניכם שאלות נפוצות שאנו נשאלים מעת לעת. יש לכם שאלות נוספות? כתבו לנו ונשיב לכם.
לתשומת לב: כל הנכתב בעמוד זה הוא בגדר מידע כללי בלבד ואין זה מחייב את חברת גיוסים בכל מה שנכתב כאן. אין לנו שום אחריות ואין לראות במידע זה משום המלצה או התחייבות כל שהיא. ייתכן שיהיו שינויים בין הנכתב כאן לבין התנאים שבעל הקמפיין מחוייב מולנו ואין לראות שום מחויבות של גיוסים למה שנכתב בעמוד זה.